最新情報

※ブログ内の記事や説明等の無断使用・転載は、遠慮願います。
 もし使用・転載を希望なさる場合は、まず相談くださいますようよろしくお願いします。
●オンラインヨガクラス、再開しました
 詳細は、こちらをどうぞ。

Monday, December 21, 2015

朝ヨガで、爽やかに / Good Start with Kundalini Yoga for a Day


最近は、施設の空き具合や私の都合で、
不定期だった朝クラス。

先月末ぶりに開催しました。
どなたからも連絡がなかったので(私が忘れていただけ?)、
今回は私の自己練習かな~と思っていたら、
お二方来てくださいました。

今回は、結構全身を大きく動かすセットが多かったのですが、
最後の瞑想はシンプルだけれど、
心穏やかになれる内容だったんじゃないかなと思います。

やっぱり朝と夜では、選ぶセット、組み合わせるセットって変わってくるなぁと、
自分チョイスではあるものの、実際にクラスでやってみると実感します。

そして、今月は来週も朝クラスありま~す。
2015年最後のクラスとして、
12/27(日)9:15~大野城市中央コミュニティセンター交流室2で開催。
今回は、初めてクラス後(10:45頃~)に時間を取ってますので、
クラス後お時間がある参加者の方に、
お話や感想など聞かせていただければいいなと思ってます。



また、先日よりお知らせしているクラス・レッスン料金改定。
今月中の大野城クラスが1,500円でお試しいただける最後のチャンスになります。

朝クラスは、先ほどお知らせした27(日)9:15am~
夜クラスは、23(水)7:15pm~
となっていますので、
タイミングが合うようでしたら、ぜひお越しくださいませ。


It was my morning yoga class in Onojo yesterday.
Due to the class space availability & my schedule conflict, I haven't taught the morning class regularly for a while.
I'd like to have the class at least once a month in the future though.

Anyway, even though I didn't hear from any participant beforehand, there were two students for the class.
I was so happy to have them yesterday.

For the class, I prepared sets requiring physical movements, but the class could conclude with a simple but truly calming down meditation. I'm sure the combination worked really well on them.

It is interesting that my choice of sets & meditations differs depending on the class time, intentionally or not, and that I can realize it when I actually teach them.


By the way...
I will teach my class this Wed, Dec 23 from 7:15pm & next Sun, Dec 27 from 9:15am in Onojo.
They are all classes left within 2015. The participation fee for my yoga class will be raised from 2016, so join either of my classes before the fee revision if you are interested in my class.



No comments:

Post a Comment