最新情報

※ブログ内の記事や説明等の無断使用・転載は、遠慮願います。
 もし使用・転載を希望なさる場合は、まず相談くださいますようよろしくお願いします。
●オンラインヨガクラス、再開しました
 詳細は、こちらをどうぞ。

Tuesday, June 23, 2015

先日の夏至特別クラス/The Review of my Summer Solstice Special Class

この間の日曜日は、夏至特別クラスでした。

が、参加者は、お一人でした~。
それも、通常の朝クラスと思ってのご参加という…。
周知が徹底できていなかったのねぇ、と反省しきり。
結構気合入れて、豪華なセットや瞑想を用意して臨んだので、残念でした。

とはいえ、closeにしないで済みました。
Sさん、フラッと(笑)来てくださってありがとうございました。
私も楽しくヨガれたので、よかったです。結果オーライ。( ´ ▽ ` )ノ


このことも踏まえて思ったこと感じたこと。
意外と、少人数のクラスの方がいいという生徒さんもいるし、
私自身が教える方としても、生徒さんがあまり多すぎない方がいいのかもということ。

とはいえ、効果の相乗効果があるので、
最低2人以上来てくださった方がいいのですが、
4、5~10人程度が私がクラスを作っていく上ではいいのかな。

なんて、夏至前日のクラスを終えて、思いました。
まだまだクラスに関しては、いろいろ考えることはありますね。


My summer solstice special class was on June 21, this past Sunday.
Sadly, there was only one student to join. Maybe I needed to do more to make the event known beforehand...

However, it was so grateful to the regular student that I didn't have to close the class.
Thank you S san for coming to the class; you didn't expect it was a special class though.


Depending on this and my former class experiences with my students, my class, small number of students in my class can work better for not only my students themselves but also me as a teacher.

The more students in class, the more effect or benefit they can obtain from the class.
Of course, I teach my class only a student, but the class with more than one student can work better in fact.  4 or 5 to 10 participants may be good to my class?

There are more things to reconsider for my class improvement...


No comments:

Post a Comment