最新情報

※ブログ内の記事や説明等の無断使用・転載は、遠慮願います。
 もし使用・転載を希望なさる場合は、まず相談くださいますようよろしくお願いします。
●オンラインヨガクラス、再開しました
 詳細は、こちらをどうぞ。

Thursday, March 19, 2015

3/18大野城の夜クラスでした Regular Evening Class in Onojo

今日も無事にクラス終了。
いつも来てくださる方、お一人でしたが、
それでも続けて来てくださる方がいるということは、
本当にありがたいし、頑張ろうと思えます。

教えるための準備、
実際に教えること、
そして生徒さんからのフィードバックから、
(ご意見や感想などの言葉だったり、様子だったり)
気付かされること、学ぶこと、反省することいろいろありますよね。

親は、子供に育てられるといいますが、
先生も、生徒に育てられている部分もあるように思います。(あくまでワタクシの観点ですが)


結局のところ、今日のクラスも笑顔で終えられて、
ヨガを教える環境を持てることが、うれしいなと素直に思った夜でした。

次回の大野城の水曜夜クラスは、来週3/25(水)7:15pm~、
次回の大野城日曜朝クラスは、3/29(日)9:15am~です。

変わらず、精一杯やらせていただきますので、お時間が合う方は、ぜひお越しくださいませ。


One usual student joined tonight's Onojo class.
Even though he was the only student tonight, I was truly grateful that I could have at least a person who keeps coming & joining my class regularly.

Any teacher can learn from teaching via its preparation, anything in class, and the direct or indirect feedback from his/her students.

It is said that children let their mother & father learn and develop as their parents. Maybe students, to some extent, give their teachers the same opportunities as the children do(; it is my personal perspective though).

Simply, I'm feeling happy and blessed with this teaching opportunity and those coming to my class, no matter how many participants are in class.

Anyway, next evening class in Onojo will be on Mar 25, Wed (next Wed), and next morning class in Onojo will be on Mar 29, Sun (in two weeks from this past Sun).

Let me know if you are interested in joining!


No comments:

Post a Comment