最新情報

※ブログ内の記事や説明等の無断使用・転載は、遠慮願います。
 もし使用・転載を希望なさる場合は、まず相談くださいますようよろしくお願いします。
●オンラインヨガクラス、再開しました
 詳細は、こちらをどうぞ。

Thursday, February 12, 2015

遅くなりましたが、帰国しました&大野城クラス Back to Japan & Onojo Class on 2/11

帰国してました。
ヨガの旅ということで、心身の疲れはそれほどないものの、
さすがに時差の影響は大きく、なかなかブログ更新にまで至れませんでした。
(時間が早まる地域への移動は時差ボケは起きにくく、遅くなる地域への移動は起きやすいんだそうです)
 ↑
大学でのPhysiological Psychology(生理心理学)のクラスで学びました

2/9の昼にバンクーバーを発ち、
2/10の夜に日本に到着し、無事福岡へ戻りました。

2/11は、夜からの大野城クラスだったのですが、
途中目が覚める事無く、12時間ほどぐっすり寝て、起きたら午後。
バタバタとヨガクラスの準備し、
ちょっと閉館のアナウンスとかぶりましたが、ほぼ滞り無くクラスも終了。

今回は、テーマというものは特に決めずに、
クンダリーニヨガでは基本の長いクリヤセットを1本と、腺(甲状腺やリンパやホルモンなどの分泌に関わる組織)に効果のある瞑想をやりました。
バンクーバーに行く前からこのクリヤセットをやることを決めていたのですが、
たまたまあちらでのコースのオフの日に、個人的に(生徒として)取ったクラスでも、
偶然このセットをやりまして、
良さを久しぶりに体感してからの大野城でのクラス。

ほどよく全身を動かす内容だったし、
帰国後最初にこのセット、選んで正解だったように思います。

今週は、あと1クラス、
2/13太宰府にて開催です。
ご都合が合う方は、ぜひお越しくださいね。
(参加希望連絡がない場合は、クラス開催を見送り(クローズ)とさせていただきますので、
 参加希望は、必ず事前にお知らせ下さいませ。)


I haven't updated this blog for a while, but I returned from Vancouver a day before yesterday, Feb 10th. (Actually & unintentionally, it fell on my birthday)

Because I did Kundalini Yoga almost everyday during my stay in Vancouver, no physical or mental fatigue hasn't come to me so far in spite of 17 hour time difference & my 10hour flight. I slept tight for about 12 hours after getting back home though.

The next day of my return, I had a yoga class in Onojo, my local area. Although there were a few participants in my class, they enjoyed my choice of the set.
The set I chose was what I did as a student in Vancouver; I picked it before this yoga trip though. I was really grateful that I could taught my students it with my actual experience.
(The set is originally one of my favorite sets!)

I have another class to teach this week, on Feb 13 in Dazaifu.
Please let me know beforehand if you are interested in joining!

No comments:

Post a Comment